Rosa lakan

Har precis kommit hem från ännu en dag på jobbet. Fast detta var en väldigt kort dag. Hann till och med med att åka till IKEA och köpa rosa påslakan! Cerise stod det och jag tyckte de var så
fina så jag var tvungen att köpa dom. Det tråkiga är att det ser rött ut hemma hos mig. Jaja.
Får väl skaffa nya gardiner.
Jag har en tanke om att be Sissela eller Kattis att dekorera några rullgardiner åt mig att hänga upp. Det skulle behövas ett par rullgardiner. Men vanliga vita eller svarta är så tråkiga! Det är därför jag vill ha lite dekorationer. Undrar om nån av dom skulle kunna tänka sig det?

Jaja.

Här ser ni även en bild på den där soffan jag tänker köpa.
Ja, det blev ju inte i tisdags efterssom jag inte har blivit av med den gamla soffan.
Eller det gamla tv-bordet.
Eller det dumma soffbordet.
Så jag bad Emil att ta kort på skräpet igen och lägga ut den på blocket.
Nu när jag kom hem så såg det ut som att han har tagit bild på allting men det verkar inte som att han har lagt upp dem på blocket.
Så soffköpet har blivit lite framflyttat.
Men snart så!

Då ska jag äntligen få lite ordning på det här stället. Ska jag bo här i ett helt år till så ska jag banne mig få lite mer plats i den här lägenheten. Jag ska få mer plats och en helt egen soffa. jag har aldrig ägt en soffa förut. Det känns bra att jag verkligen ska göra det.
Jag ska byta ut det mesta här tillslut.

En dag har jag läget under kontroll.

Nu vill jag verkligen krypa ner bland mina nya rena rosa lakan.

Ska bara dricka upp min onyttiga cola och se klart på ett program av that's 70's show. jag ska jobba imorgon också för övrigt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©