Trött och sliten skräpdag

Jag funderade länge på om det här skulle bli en städdag.
jag borde städa. Speciellt borde jag tvätta.
Jag till och med måste tvätta mina strumpor och underkläder till jobbet.
Och mina byxor och trekvartsärmsskjorta som är den enda som är värd att använda under sommaren på jobbet.
Jag ångrar innerligt att jag valde två med lång ärm och bara en med trekvart.
jag är ett pucko.
I flera bemärkelser föresten.
Fast ibland så måste jag säga det jag tänker, fast det bara kan bli värre.
Det är en förbannelse tror jag.
Strunt samma. Just nu orkar jag inte med någonting.
Jag tog mig ner till tvättstugan iallafall. Det var bra att få lite gjort. Men det är mycket som måste tvättas så jag antar att jag måste skicka ner Emil att göra det imorgon.
På lördag kommer vi hem för övrigt.
Det ska bli skönt att få vara ledig ett par dagar. Det behöver jag. Det finns så mycket som försummas när man inte är i närheten.

Suck, det ligger skräp överallt här!

Och disk. Och mängder av miniflaskor med hudvårdsprodukter som jag beställt men gjort slut på.
Och utanför regnar det.

Skitdag, det kan man lugnt säga. Jag lägger väl upp några bilder på eländet. Jo, jag spelar lite poker för att få tiden att gå mellan tvättarna. Det går hyffsat. Uppe i över 100 efter att ha lagt in 48 så det är rätt bra.
Okej iallafall. Jag klagar inte.
Jag har mest tråkigt och känner att jag borde diska lite innan Emil kommer hem. Fast han kommer att vara trött och irriterad alldeles säkert eftersom han knappt sovit inatt. Dygnsrytmen hänger inte så bra ihop med hans schema just nu.

Usch vad kallt det är.

Hoppas mina böcker kommer imorgon. Hoppas det blir varmt imorgon. Hoppas det blir fint väder och varmt nästa vecka.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©