24timmarsmidsommarfesten

Så det blev en fest iallafall. 24timmarsmidsommarfesten för en del av oss.
Att vi orkade umgås, Frida, Niklas, Emil och jag i 24 timmar är ett smärre mysterium. Äh vadå , vi hade trevligt.
Det här var den bästa festen på länge.
Och ändå, från början hade vi inte ens trott att det skulle bli någon fest. Speciellt inte hemma hos oss.
Stackars Daniel som inget fick veta. Men det var inte meningen, Daniel, med tanke på när vi själva fick veta. Det blir med längre varsel nästa gång.

Folk började komma runt 6tiden på kvällen. Vi grillade nämligen. Jag och Frida gjorde grillspett med majs, lök och tomat. Det var ganska gott ändå.
Men Frida skämde ut oss alla genom att vara full redan då.
Jo, Frida, det var du. Det märkte man på dig. Speciellt med tanke på att jag var helnykter ända fram till åtta-niotiden på kvällen.
Men jag trivdes bra vid grillen och jag har ju ingen speciell dragning till öl heller.
Mestadels var det ju jag och grabbarna som stod ute vid grillen. Jag och en åtta killar trängdes vid grillen runt 8snåret och medan tjejerna satt inne och drack sprit.
Och så Martin som fann en ny kärlek inatt. Yogabollen. Numera kallad "den blå bollen".
Martin funderade till och med på att gå hem med bollen och lämna sin kära flickvän Sissela kvar. Okej... Kärleken mellan en man och en boll...

Anyway. Runt ettiden började folk droppa av. Jimmy och Kim kom förbi runt två (Jimmy var bara tvungen att dra i sig fem sambucashots först. En fråga är, varför?)
Hela kvällen var ett gediget lyssnande på märklig musik som Martin och Sissela hade tagit med sig. (Vilken jag fortfarande har kvar. Varför glömmer ni saker, människor?)

Det bästa med att ha fest hemma hos sig måste vara att man hittar så mycket ny mat och alkohol som man inte har köpt själv. Det värsta med att ha fest hemma är all den jävla disken. Det ska bli... eh... kul att diska allt det där.
Tack och lov är ingen hemma som kan kontrollera att jag gör det i tid.
För jag är något trött.
När Sissela och martin gått (Vilka var de sista som gick) så hamnade vi alla inne i köket och lyssnade på hur Kattis försökte lära sig gitarr. Inte speciellt underhållande.
Jag och Emil hade snackat mest hela kvällen och hade väldigt kul åt Kattis försök till framsteg. Eller ja... ett tag iallafall. Sen blev det tjatigt med hennes smått falska ackord.
När hon äntligen lagt av med det så var bara Niklas, Emil, Frida och jag kvar av de åhörande. (Eller ja, folk försvann ju innan hon började spela.) Ingen orkade ta sig hemåt så Frida och jag bäddadeut soffan. Klockan var nu fem på morgonen. När alla däckat i soffan/sängen så var det tyst ett tag i vår fina lägenhet. Fram till klockan halv två när Frida hade tröttnat på att vara den enda som var vaken. Så då sprang hon upp på övervåningen och ropade "Slöfockar!" åt oss allihop. Alla gick upp i och med det.
Vi tog oss inte iväg från lägenheten förän klockan var runt fyra när alla fick en craving för MAXmat. det vill säga hamburgare. Och jag ville testa fiskburgaren. den var god. och dessutom bjöd dom på kaffe eller te efter maten. Jag ska dit fler gånger! Emil körde oss alla på roadtrip till odlaren för att lämna av Kattis. Sen blev vi alla lämpade där vi bodde. Ungefär kvar över sex på kvällen. 24 timmar har gått. Det känns som 2 timmar. Men men. Det är väl så det går när man har roligt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©