Jag och mina inre röster konfererar

Inget kul väder inte. Imorse när jag cyklade till jobbet saknade jag min ständiga följeslagare på min väg till jobbet. Det vill säga "den-fula-kvinnan-i-oranga-byxor-som-är-alldeles-för-tighta-för hennes-eh-kroppsform." Hon är min nya vän. Okej, det är hon inte. Och hon är inte min följeslagare. Vi möter bara varandra varje morgon klockan fem i sju när hon kommer... eh... rullande... klampande... och gående på min cyckelbana. Och hon har ALLTID tighta orangea tights på sig. Mindre snyggt. Men hon ska troligen iväg och jobba nånstans. Men varför vill hon visa sig så?

(Mina innersta röster bestämmer sig för att göra sig hörda om mitt ordval)

( - Ja just det, pucko, ser du så mycket bättre ut själv på morgonen fem i sju? Jag menar, hallå! svart ej välsittande t-shirt, beiga byxor (okej, dom är rätt snygga ändå) otvättat hår, inget smink och en allmän ovilja till att jobba? Jovisst, du är ju mycket bättre.)

Men jag är snygg utan smink! Okej, det var en lögn. Men jag snygg ibland utan smink. det beror på humör.

( -Det betyder att hon på arbetstider INTE är snygg.)

Okej, dags för seriositet. Funderar på ett ord som inte sagts.
Jobb idag igen alltså. Men också lönedag. Och dessutom har jag också lyxat till det lite. jag har klippt håret.
Bild kommer. Men det är typ likadant som förr säger folk. Vänta bara.
I can do it myself.
Men frisören jag hade var ju skitbra. äntligen en frisör med en hjärna. såna borde det finnas fler av.

Kanske är det bra att vara mig ändå.
fan heller. Jag klagar över mitt arbete fastän jag aldrig nånsin behövt söka ett sommarjobb eller ens ett jobb över huvudtaget, jag bara har jobbet. Vad är det liksom? tacka pappa. Utan hans företag vore jag inte så bortskämd.

( - Fast visserligen, du får ju inte pengar i handen, fastän det troligen finns pengar att ge. Du får ju pengar genom att göra nytta.)

Ja, men jag vet ju att jag aldrig skulle fått något jobb där om inte pappa ägde stället. Då skulle dom anställa nån 18årig pojk, som Fredrik. Han kan ju iallafall nåt. Eller okej, han är mer intresserad.

( - Vi talar för övrigt om en av mina medsommarjobbare)

Intressant att mina inre röster referrerar till mig som vi. Jaja, jag är kanske scitsofren.

( -Stavas det så??)

Kanske är det bra att vara någon annan. Bara för att livet aldrig är enkelt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©