Fest i Rothofs

Igår och inatt firade Frida och jag äntligen vår efterlängtade (ja, den var efterlängtad av oss) drinkblandarfest där Frida och jag bjöd på drinkar, så länge vi fick blanda dom själva.
Vi började hemma hos oss innan vi gick vidare mot rothofsparken och satt där resten av natten.
Kul, men lämnade mig som vanligt med en smula förvirring fast i huvudet.
Illa, sånt där. jag borde sluta med sånt här ibland.

fast jag funderade ju på varför jag inte började ha fester och festa tidigare. Jag menar, innan jag var 18, vad gjorde jag då??
jaja.

Idag är jag trött, inte bakfull men full av frågor.
Damn it.
jag orkar inte prata om det nu, men... ja.

minns att vi kom hem sen, runt halv fyra sa folk, och däckade i sängen. Daniel, Sanna och jag var helt slutkörda.
På vägen hem hade Sanna gått och sjungit sin nyskapande text från en av Winnerbäcks låtar, för att göra det klart att vi skulle gå hem tillsammans vi fyra.

"Jag vill bara gå hem med er, jag vill gå hem med er.
Inga andra jävla losers som vi hängt med hela kvällen."

Man blir lite rörd.
Min lilla Sanna.
Ikväll vankas det grillfest i skogstorp, men jag är osäker på om jag ska åka dit.
Frida ville ju, och om Daniel hänger på så åker vi väl dit.
Får ringa Jimmy senare och kolla om han tar sig ut.
om han tar bilen så vore det ju ganska trevligt.
Jaja, får se.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©