Kanske är jag en skådespelare ändå... i själen.

Jag har alltid funderat på hur bra jag egentligen är som skådespelare.
Jag menar, min lärare säger att jag flackar med blicken på scenen, och att jag inte helt och fullt lägger mitt hjärta i en roll.
Igår spelade jag en föreställning av Sigurd Fafnisbane.
Ingen repetition, jag har ju spelat den förr, så jag bara åkte dit och körde på.
Nya motspelare, ny klänning, nytt.
Men fan, vad jag trivdes.
Jag gjorde äntligen ett riktigt bra framträdande, i min enda sanna roll, skulle jag tro, för det är den här rollen som jag passar för, och som jag faktiskt älskar.
Aslög är en härligt teatralisk roll med mycket frihet och om man kan den, så är det helt otroligt att spela den.
Och igår så gjorde jag verkligen det.
Jag var så jäkla bra igår. Faktiskt.
Jag tyckte det - jag behövde ingen som sa det till mig, för det kändes i ryggmärgen.
Att jag verkligen kunde använda mig av all min kunskap, all min teknik och all min känsla och verkligen lysa lite.
Glänsa.
För jag kan om jag vill.
Och jäklar, vad jag ville.

Egentligen fattar jag inte varför jag nånsin skulle vilja lämna den rollen. Den är ju min.
Och jag blir bara bättre i den. Trots den smått töntiga klänningen.
Och den var aningen stor.
Men men.
Sånt är livet.

Ibland så vill jag bara känna att det klaffar. Att jag funkar.
Det är det jag lever för.

Fråga förresten: New dress vs the old dress? Vilken är snyggast? Ps. den "nya" klänningen är den då jag ser glad ut på. ds.

1 kommentarer:

Frida T | 10:01 em

Alltså jag måste verkligen säga att den gamla klänningen hade mycket mer av personligheten Aslög. Den nya är inte ful, men den gamla var bättre. Hur kan man vara slampig i för stora kläder?

Dagens fråga.
Förresten, har du sagt till Håkan/Sanna att vi ändrade dagen till Torsdag istället?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©