Studentfirande För Daniel

Lovely.
Visst har det gått någon dag, men inget kan hindra mig från att berätta om Daniels underbara student.
Så därja, nu var Daniel också vuxen.
Kan vi kalla det.
Han var så fin i sin vita kostym som matchade hans mössa.
Studentmössan.
Frida och jag blev bjudna på studentmottagning hemma hos Daniel och fick där träffa hans kusiner. Det var jättekul!
Men barn är smått irriterande.
Jaja.
Senare på kvällen gick vi hem till oss och delade på en flaska vin. Sen tog vi oss bort mot... Rolling Rock. Kvällens IT-ställe som jag kallar det.
Alltså, inte I-T utan IT "The one" the thing" ni vet.
Jaja,hursomhelst så tog vi oss in där.
Frida och jag drack drinkar hela kvällen. Det var kul.
Vi dansade ett tag på schlagerbaren, men sen tog Frida och jag oss ner till dansstället på undervåningen. Det var det misstag. Plötsligt hade vi tappat bort både Daniel och Emma.
Till slut tappade jag bort Frida också.
Äsch, tänkte jag i mitt mycket druckna sinne, jag kan väl ha kul ändå.
Träffade alltså lite nytt folk, gick och dansade med min nya vän "17åringen" och hans kompis. Det var kul. Dom kom från nyköping.
Sen tappade jag bort dom och åter ensam igen hittade jag Kim.
Han var rätt full.
Sen hittade jag Frida igen och vi började tävla om hur många killar vi hånglat respektive hälsat på.
det var kul iallafall.

I slutet av kvällen stod vi lika.
Haha. Det var en kul kväll.
Äh, who cares.Fan att vi inte hittade Daniel igen. Det hade jag velat. Menmen, sånt här händer väl. Han tog väl tvåbussen hem som han sa.
Frida och jag var hemma runt 3 på natten. en ganska bra tid. Och ingen baksmälla, tack gode gud.

Jag hade absolut ingen koll på klockan då. Men jag hade otroligt kul. Hoppas att Daniel och Emma hade det kul ändå fastän vi tappade bort varandra.
Saknar dig, nästa gång tar vi nåt nyktert. Eller åtminstone gången efter det.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©