Vuxendomen

Vuxenhet. att vara vuxen. att bli vuxen.
Detta konfronterades jag med igår.
När jag träffade mina kusiner.
jag förstår inte, hur kan de växa upp så snabbt och skaffa 20 barn och pojkvän och allt på en gång? I don't get it.
Jag kände mig lite ensam där, som troligen enda singeln vid bordet. Nej just det, kusin tobias hade inte någon med sig.Nej, han är ju yngre än mig. Och kusinbarnet Jennifer hade ju inte heller någon, men hon är ju bara 12 eller nåt.

Jaja, men resten. Jag kände mig som en liten fågel, eller nej, en utböling.
För att jag inte hade det dom har.
För att jag inte stadgat mig, skaffat pojkvän och barn, villa på landet, vovve och volvo.
Jag är ju bara 20 år!
Jag måste väl få leka av mig lite?
Jo, det får jag nog.
Men det känns som om dom inte förstår varför jag inte gör som dom.
Till och med storasyster Karin är numera på deras sida.
Ja, hon har ju två barn, villa och pojkvän, stor bil och stor tomt.
Ingen vovve, men hey, Mange är ju hundrädd.

Nej, jag är inte avundsjuk, visst är jag glad för deras skull.
Men visst kände jag mig lite ensam.
Sex and the city. Single for life.
That's me.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©