Jag vill bara gå hem med dig...

Jag sjöng med i en låt i söndags.
Jag vet inte en bättre låt för tillfället, för den här har fastnat i huvudet.
Sitter etsat för tillfället.

här kommer våren
det har jag lärt mig
det blir rätt ensamt bland alla löven
ja, det blir rätt deppigt
så här på kvällen är det ohyggligt.

jag vill bara gå hem med dig
jag vill gå hem med dig
Innan eftertänksamheten har raserat hela natten
vill jag gå hem med dig, jag vill bara gå hem med dig.
Genom vårens första rodnande natt.

Du är den enda
Du är den bästa
Som jag har letat
som jag har väntat
äh, det är så enkelt
nu vill jag ha dig
ja, vad kan jag säga mera?

jag vill bara, jag vill bara, jag vill bara...



Vi grillade i söndags också.
Jimmy, jag, Kim och Frida.
Fast det var mest Jimmy som grillade. Det var rätt roligt.
ja, jag försökte ju hjälpa till iallafall. Eller okej, jag ville bara inte ha bränd majs.
Vegetarian som jag är.
Men men. Vi hade kul ute i rothofsparken den kvällen.
Och sen gick vi hem.
Och spelade det där dumma spelet, eskilstunaspelet. Minsann.
Jimmy vann. som vanligt när vi spelar spel.
Och jag kom på tvåa. som vanligt när vi spelar spel.
Och Kim kom trea och Frida kom sist. Vilket inte är vanligt när vi spelar spel. Det brukar vara tvärt om. Jaja.
De gick väl hem nån gång vid elva skulle jag tro.
Sen kunde jag inte sova.
Men det är väl klart, min dygnsrytm var väl något rubbad. och så vaknade jag runt tre på natten av... något.
Äh, och?
orkade ju jobba iallafall.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©