Andras tankar

21/4 Fredag
Sitter här nu, klokan 00.01 och har precis missat dagens inlägg. Fuck it. det ska in ändå.
har sett på Sex and the city nu ett par timmar och planerar att se ett tag till.
Jag har även lyssnat på en hel del musik idag.
För tillfället lyssnar jag på Killer Queen i en version av Travis. (Originalet är ju Queen)
Låter som... tja, jag vet inte, han härmar en del.
Menmen.

Känner mig osminkad. Och det är jag ju, så känslan är befogad.

Har satt ihop slangar till SENCO hela dagen så jag är lite off road. Om man säger så.
Nu är det Bodies without organs i högtalarna med Sixteen tons of hardware.
Jag gillar han som sjunger däri, är det Martin Rolinski han heter?
Han är söt.
Ja... jag kommer verkligen inte på något att berätta. Mer än det.är lite hjärntvåttad av all Sex and the city och all musik jag lyssnat på. Visst, sånt händer!
Man blir lite hjärntvättad av att höra någon annans tankar.
för det är ju precis det man gör när man ser ett program på tv, eller hör en låt.
Allt är tankar. Tänkta av någon annan.
Men vi känner igen oss i en del av dom och känner oss inte längre ensamma. man identifierar ju sig själv med någon annan.

Såg just avsnitt nr 7 i säsong 6. Där blir Carrie dumpad av sin kille Berger på en post-it-lapp.
Suspisous mind.
Så nu hatar man män.
För det gör man när man ser det ett programmet. Kan det verkligen hända, att bli dumpad på en post-it?
Är det verkligen en möjlighet. klart det är. Men det är en sjuk värld vi lever i.
Önskar ibland att jag var den som kom på post-itlapparna. jäklar vad rik man skulle vara.

Dagens matintag:
Två tunnbröd
en knäckemacka
tre mjukmackor med ost och gurka
(Jäklar vad bröd jag har smällt i mig)
2 koppar te
två pannkakor med hjortronsylt (lite rester till lunch)
1 apelsin
två chokladbitar
två mozartkulor
Friterad banan med glass
10 bitar Sushi!

Okej, jag svullar. Shit.

Dagens låtlista:
One way ticket med Boney M (Jag gillar den versionen)
Material Girl med Madonna (För att jag identifierar mig i den låten)
Copacabana med Barry Manilow (Ja, klyscha, men jag gillar att höra den då och då)

Jag ska börja lyssna på instrumental musik tror jag. det känns relevant. För att få lite egna tankar i huvudet och sluta klanka ner på andras.
För det är väl det jag gör. Världen är full av såna.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©