Dravel om tid och behov


Från klockan elva idag hade jag verkligen ingenting att göra. Kul, två timmars lektioner och sen nada. Så jag gick hem.
Gjorde inte ett dugg. Satt och stirrade på dataskärmen.
Eller jo, jag skrev faktiskt in början på två nya manus. Det ena med fyra huvudpersoner. Det andra med tio. Vi får se hur det går. Jag hoppas på att det ska gå fint med detta också. Som jag skrev igår så har jag nog min passion här.

Hursomhelst, jag kom att fundera på varför man inte gör ett jävla dugg när man har tid.
(okej, jag gjorde något, men jag ser inte mycket resultat av det när jag ser mig omkring)
Mitt rum är stökigt. Det hade inte varit fel att städa lite.
Ta ut den där madrassen som William sov på för ett par dagar sen.
Kanske tvätta lite lakan.
Packa ur väskan från vecka 9.
Hmm... det är nog dags för det snart. Fast å andra sidan ska jag ju åka på påsklov om en vecka.
Men jag borde faktiskt städa och dammsuga som jag ändå ska göra efterssom jag har städvecka nu. dessutom börjar toaletten bli smutsig. (Fast å andra sidan är det bara jag som använder den)
"Åt samma håll" med Lars Winnerbäck ljuder i högtalarna.
Ser ner på en kurskatalog från Örebro.
Undrar när i helvete jag ska få rekomendationerna från mina lärare.
Suck. Eller det där intyget från Montisorriskolan när jag jobbade där för två år sen.
Suck.
Suck.
Det är svårt att vara på topp. Speciellt när man är i behov av andra.
Jag får vänta och hoppas på ett brev snart.
Mina föräldrar var det länge sen man hörde av.
och pappa är aldrig inne på skypen. Varför skaffade jag den där jäkla mikrofonen om jag ändå inte ska använda den.
Suck.
Jaja, vad är väl en bal på slottet...
Ska se om jag orkar göra ett handtag eller åtminstone försöka fixa ett botemedel mot mina ömmande axlar.
Skulle inte tro det.
Suck

Dagens matintag:
Tre koppar te
Tre småmuffins
Linssoppa
En bit kesokaka (Satans torsdagar, finns det ingen godare efterätt?)
Ris och varm sallad i sås (Ja, jag har ingen aning om vad det var, men de kallar det mat?)
Två glas vatten
En morot
Ett äpple

Dagens låtlista:
"Lång väg hem" av Lars Winnerbäck (För att ibland behöver man undra var man är)
"Blazing Saddles" Av Mel Brooks (För att jag ibland undrar var humorn tog vägen)
"Identitet" från musikalen "Min sanna identitet" (För att jag haft den i huvudet hela dagen.)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©