planer på bortanland



Som jag ligger här och genomgår ett "Sex and the Citymarathon" med mig själv och väntar på att tvätten ska bli klar för morgondagens resa så slår det mig hur olycklig jag är. Ja, inte bara jag. Hela världen är olycklig. Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel.
Så är det ju.
För tillfället är jag irriterad på mina föräldrar, på mina meningslösa förälskelser, på mitt liv.
Så satt man här och klagade igen.
Det är väl så livet är, inte sant?
Jag har väl inget dåligt liv egentligen.
Fast egentligen är jag nog en singeltjej in i hjärtat.
Jag borde göra allt själv. Jag borde göra något nytt.
Flytta.
Själv.
Fast det vill jag inte. Men det beror nog bara på rädslan. Den vi alla bär på.
Ransäter är väl ett fint ställe, om än litet och värmlands avlopp. Jaja, jag erkänner. Men jag är en (Som madonna säger det) material girl.
well, we are living in a material world. And I am a Material girl.

Jag behöver det där. Staden. Pulsen. New York. En chans att komma bort.

Så, jag bestämde mig idag.
Jag ska inte ha någon teaterhistoria på fredag. Jag ska hem. sen ska jag till gotland. (Åtminstone bara för att få tag på det där underbara teet som jag älskar som BARA finns där. JAg ska banne mig börja på den där skolan om jag inte får tag på en veckoleverans av det där teet. Dom får skicka det till mig. Nej... Frida får. Det är väl sånt man har systrar till.)

Japp. och veckan därefter, Sandviken.
Japp. Det är dags att få saker att rulla häromkring.
Jag måste göra något nytt.
Få snylta på mina vänner lite. Dela deras liv för en kort helg.
Och sen åka tillbaka dit jag bor. Ransäter.
Det är där jag bor.
Hmm.
Sen... vad ska jag göra sen? Får tänka över mina kontakter.
Tänka ut nåt nytt.
Man kan inte vara rädd jämt.
Man måste bort.
Så vad säger just du, som läser? För det är väl någon?
Leave a mark. I'm just a brick in the wall. Don't be a copycat.

vi åker nånstans. Långt bort. Långt långt borta, där kanske både du och jag finner lyckan.

Dagens matintag:
en tunnbrödsmacka
en kopp te (my beloved wintertea, från gotlands folkhögskola.)
paj med fetaost och ruccola
sushi
lite IP-godis (jag har jobbat igen)

Dagens låtlista:
Shot throug the heart med Bon Jovi (Konstigt nog känns det så)
Kids in america med Kim Wilde (Tänk om man bodde där och fanns där...)
Gör mig lycklig nu med Kim Larsen (Någon?)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©