Reselektyr

23/4 06 Söndag
Sitter på tåget nu på väg mot Karlstad och ska senare ta mig bort mot Ransäter. Vid 18.00 ikväll är jag hemma i mitt kära Ransäter som inte alls är mitt kära Ransäter för jag ville inte tillbaka. Men visserligen så ville jag inte stanna kvar hemma längre heller. Det är alldeles för mycket press hemma och alldeles för mycket press borta. Tar till ett uttalande från en ”Kalle Anka tidning” som jag har dragit mig till minnes i många år. Som en av knattarna uttalar när de ständigt får jobba.

”Borta dåligt, men hemma värst.”

Så illa är det givetvis inte. Men ibland vill man bara bort. Bort från verkligheten.

Så idag lämnade jag Eskilstuna. Med min dataväska, min handväska, min resväska och min termosmugg fylld med det älskade ”Wintertea” (mitt stöldgods från Gotland) så var jag redo att åka.
Iklädd mina resekläder, Brun Kjol, bruna högklackade stövlar, Orange sjal och vit jacka så är jag ganska nöjd med mig själv.För ifall tåget krockar eller dör nånstans så blir jag i alla fall ett snyggt lik. Ifall jag skulle dö alltså. Vilket jag så klart inte gör. Hoppas jag… Hmm, få mig inte att tänka på döden.
Få se, jag måste göra en shoppinglista. Måste skynda mig att handla innan bussen går från Karlstad. Jag har bara en halvtimme på mig så det är bäst att ha en lite n lista klar. Få se…
Gröna Äpplen
Clementiner
Honung
Torkad frukt

Japp, det kan jag leva på. Jag får ju mat på skolan annars.

Dagens matintag: (So far)
Ett äpple
Två koppar te
Restmat (Typ sushi, ruccolapaj, potatismos)
Torkad frukt (vem visste att det var GODARE än godis?)
Godis (Ja, Erica hade ju med sig)
Två avokados (När man inte har annat)

Dagens låtlista:
”Girls of the night” från Jekyll and Hyde.(Gud, vilken underbar låt. Lyssna på den)
”Radio Gaga” med Queen (Tänk den tid man verkligen använde Radion som tidsfördriv!)
Devil in Disguise med Elvis (Som vi alla är.)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©