Att brinna eller inte brinna?

Onsdag 5/4 - 06

Jag funderade idag på vad det är jag verkligen brinner för.
Jag kom på att det inte finns något för tillfället.
Jag brinner nog inte för teatern längre. Jag gjorde det en gång i tiden.
Det var inte längesen. Det var bara ett år sen. Men nästan direkt efter den där musikalen vi gjorde som slutgrej på gymnasiet så svalnade teaterintresset.
Jag trodde att det skulle komma tillbaka. Men… nej.
Inte än.
Jag väntar fortfarande.
Jaja, jag har fortfarande mitt skrivande.
Jag har fortfarande mitt regiintresse.
Jag har fortfarande sången.
Kanske kan jag använda de här kvalitéerna till nånting? Det är jag och min penna. (Ja, eller i det här fallet, min dator)
Jag skulle kunna bli författare eller journalist.
Eller regissör.
Eller dramapedagog.
Musiker.
Sångsolist.
Kantor?
Hädelse.
Så fel.
Nejnejnej.
Skulle aldrig tänka tanken.
Så okej, teater är mitt intresse men inte min passion. Jag tror att det är mitt skrivande som är min passion.
Storasyrran har det också.
Jaja.

Men varför brinner vi egentligen för något?
Hur vet man om man brinner för något?
Sånt vet man väl?
Inte alltid.
Det är svårt att definiera det ibland. En bra regel är att man aldrig ska tröttna på det. Hur många motgångar man än stöter på så kämpar man för sin passion. Som fransmännen under den Franska revolutionen.
De brann för sin frihet och gav allt. (Som visserligen gick lite snett)
Som en kompis till mig som verkligen vill sätta upp en show med sånt hon älskar.
Trots att folk är oentusiastiska och verkligen jobbar emot henne underifrån så står hon kvar och driver allt framåt. Helt själv.
(Även jag har varit rejält ointresserad och oentusiastisk och sur och otillgänglig när det gäller det här projektet, men jag beundrar hennes ork så mycket att jag tänker hjälpa henne nu. Hoppas bara att hon håller hela vägen)
Hon brinner. Beundra folk som gör det.

Själv ska jag börja om nu.
Jag ska börja om från början.
Hitta något nytt. Ska börja leta här och nu. Därför har jag plockat fram en massa kataloger från olika skolor och se om jag känner något för någon linje.
Låt oss hoppas att jag hittar något.

Jag har inte tröttnat på skrivandet än.

Dagens matintag:
Fil och diverse frön (Solrosfrön, linfrön, havrepuffar och sånt)
Fyra mackor (Vitt bröd. Why?)
Vegetarisk lasagne (Maten på skolan är god för en gångs skull)
En knäckemacka
Fem koppar te (Okej, det går inget vidare att dra ner på téet. Gör ett nytt försök imorgon)
Två glas vatten
Två raggmunkar
Tre äpplen (Mina äpplen tar snart slut)
Två morötter

Dagens låtar:
”Your song” med Elton John (Jag vill också bli kär)
”On Earth” med Samael (En jäkla massa stadsnamn och minnen av en gammal vän.)
”In the Shadows” med The Rasmus (Man känner sig mystisk, och det är rätt trevlig)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©