I-landsproblem



Jag funderar ofta. På saker och ting. Nåväl.

Men let's face it, för det mesta är det ändå bara I-landsproblem som fastnar i mitt huvud.
Som tillexempel att äpplena är slut till eftermiddagsfikat, eller att min sänglampa vägrar fungera normalt.
Kanske över att min utväxt på håret börjar bli allt för synlig (Ja, den närmar sig en decimeter, fast det är ingen som ser det utom jag), eller kanske över att jag aldrig får till ett ordentligt gott te.

Jag handlade underkläder idag också.
Hundra spänn för ett par trosor.
Dyrt.
Tycker jag med min fattiga studentlön.
Är det lön då förresten?
Ja, det sägs ju så. Och jag har ju faktiskt ett VISA-kort, och då måste man ju ha lön.
tror jag.

Sloggitrosor är ovanligt bekväma. De är faktiskt värda 100 kronor men ändå.
Var hursomhelst tvungen att testa såna där "Hot Hips" som dom gjort så mycket reklam för.
Jaja, jag erkänner, jag faller för reklam. Jag är inte ett dugg bättre än min syster som en dag såg en silverväska i en tv-serie och efter det prompt skulle ha en sådan.
Vi åkte till Spanien med familjen något senare och jhon och jag gick i varenda affär på jakt efter en silverväska.
Hursomhelst blev det en väska som ibland verkade silvrig och ibland verkade guldig. Intressant, verkligen. Men hon verkade ju nöjd iallafall.

Jag gillar Hothipstrosorna iallafall. De verkar bra. Fast de är förbannat låga.
Jag tyckte bättre om de andra min mor gav mig. Hon skulle ha gett mig två men syster yster sa till henne att jag inte gillade vita trosor.
Hmm... det har jag aldrig sagt. Undrar varför hon sa så?

Jaja, jag fick ett par svarta av mamma iallafall.
Är det underligt att min mamma köper underkläder åt mig?

Varför pratar jag om underkläder?

fast jag hade nog en mening med det hela.
Fast den har jag glömt.
I-landsproblem.
Ja det kan man kalla det. I U-länderna har de väl inte ens underkläder.
Okej, det ska jag verkligen inte uttala mig om.
Okej, vi tar några listor för att få slut på det här eländiga skrivandet.

Dagens låtar:
"Bring on the men" från "Jekyll and Hyde" (Önskar jag kunde sjunga den på mina sökningar)
"Hugger i sten" med "Lars Winnerbäck" (Den låten har förföljt mig idag av någon anledning)
"Förlorad igen" med "Niklas Strömstedt" (Efter den jäkla tågincidenten tidigare idag)

Dagens matintag:
En macka
Ett glas juice
En skål fisksoppa
tre bullar
En mandarin
Lite naturgodis
En avokado
en kopp te

Japp. Det känns ju bra att berätta det.
Men söndagar är ingen bra dag för riktig mat. Man tager vad man haver.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©