Oreda = ordning?


Jag ser mig omkring i rummet.
Det är täckt av papper, väskor, handdukar, hårtork, plattång, pärmar, böcker och kläder.
Och det är bara golvet jag pratar om.
På skrivbordet trängs datorn med symaskinen, sökningspapper, böcker, temuggar, mönsterpapper, trådar, håraccessoarer halsband, parfymer, ett gäng sladdar (vilka jag för övrigt inte har en aning om vart de går), tabletter och böcker.
På stolen jag sitter på är det inte bara kläder slängda utan ett gammalt täcke. (jaja, jag har fortfarande inte tagit bort täcket som William använde. Förlåt då)

Frågan är bara en. Har jag någon som helst koll på läget ändå?
Svar nej. Jag har letat i dagar efter det jäkla kopieringskortet, samtidigt som jag undrar vart de där frimärkena jag hade tog vägen. Det går inte en morgon utan att jag får leta efter en hårsnodd att sätta upp håret med när jag duschar.
Symaskinen samlar damm men jag förmår inte ta bort och lämna lite plats för annat på skrivbordet.
Tandkrämen ligger på golvet. Vad i helvete gör den där??

Folk säger att de hittar saker i sin oreda. Att de har ordning på sitt sätt.
det har banne mig inte jag. Jag förstår dom inte.

Bilderna på väggen kastar uppfordrande blickar på mig.
Jenny ser förebrående på mig från sin plats på väggen.
Likaså Jimmy.
Daniel ser elak ut på sin bild.
Annelie ser bedjande på mig.
Frida ler mot mig och verkar säga att "oreda gör ju ingenting".
Sanna skrattar med två ciderflaskor i händerna.

Det känns ändå som att alla där på väggen vill be mig göra samma sak.
De vill få mig att städa.
Jaja, det är väl bara jag som är paranoid.
Eller?

Okej, det är dags att göra ett handtag.
Jag ska verkligen. Det ser inte okej ut här.
Så här har det inte sett ut sen... ja, när var det?

Dagens matintag:
Två knäckemackor
fyra koppar te
Spaghetti och Vegfärs
Två mackor med ost
En kaffe

Dagens låtlista:
"Disease"av The Ark (Som om någon sa "Jag skulle följa dig till helvetet om jag kunde")
"Runaway" med Bon Jovi (Den påminner mig om dansen jag gjorde till den.)
"Overtyren" till Jekyll och Hyde (Den väckte mig imorse)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©