Åka eller inte åka?

Hmm...
Idag ställdes jag alldeles precis inför ett dilemma.
Å ena sidan så vill pappa att jag ska komma hem för att jobba.
Plus med det är:
Jag får pengar.
Jag får träffa syrran.
Jag får ta det lugnt en stund.

Minus med det är:
Lång tågresa.
Emma blir nog ledsen.
Åke blir skitsur på mig för att jag inte kommer vara med på kammarkören.

Å andra sidan bör jag vara med på kammarkörskiten.
Plus med det är:
Jag får se arvika... (okej, det är inget plus)
Jag slipper få Åkes vrede
Jag kan gå igenom mina sökningar en gång för alla.

Minus med det är:
Jag vill inte åka dit!!
Jag vill VERKLIGEN inte åka dit!
jag vill VERKLIGEN ALDRIG NÅGONSIN åka dit.
Och så är det jobbigt.

Hmm... what to do?

Dagens låtlista:
"Tell me to go" från "Martin Guerre" (Den är så vacker!)
"Hela min värld" från lilla sjöjungfrun (Därför att jag har sjungit den hela jävla dan)
har inte lyssnat på nån mer låt. Förutom Martin Guerreskivan. God how wonderful it is.

Dagens matintag:
Två koppar te
En chokladruta
En qournbit med potatis
Hallonpaj med grädde (nåt sånt)
Två glas vatten
Ett äpple
En Greenburgare och pommes frites
Ett glas Coca cola
Sju morötter (Okej, mitt morotsbehov har växt.)
En clementin

fan. Och Emma har gått och lagt sig. Hur ska jag kunna bestämma det här alldeles själv? Jag vill ju hem. Fan.fan. Får snacka med henne sen. Imorgon. Innan det är för sent. Vad ska jag göra?
Får ringa till Åke.
hmm... Han verkar inte vara nån speciellt sympatisk man.
Äsch.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©