Skype = nymodighet med framtid?


ja, det händer så mycket konstigt nuförtiden.
Min far introducerade mig för Skype för några veckor sen när jag skaffade egen dator. Och det är rätt roligt.
Och det kostar absolut ingenting, mer än internet då.
Om man inte vill ringa upp folk på vanlig telefon också, det kostar ju lite pengar.

Men men, jag antar att folk vill kunna prata med folk så här. det är ju som telefon, fast man kan sitta på internet samtidigt.
Men.. jaja, förstår mig inte på nymodigheter.
Sitter för tillfället och snackar med min syster ( som för övrigt sitter nästan rakt nedanför mig på undervåningen) och Daniel (som sitter i torshälla) på skypen.
Och det är lite intressant.
Men.. alltså, fungerar det inte lika bra med telefon?
Eller?

Dagens matintag:
En banan
En avokado
Vegetarisk påsklunch
och fisk
3 glas coca cola
En massa påskgodis
nån efterrätt

Hmm, det här är inte bra. jäkla mycket godis det blir under påsken.

Dagens låtlista: (Denna dag Daniels favoriter)
"Say something" med Mariah Carey (Bara för att veta vad Daniel tjafsar om)
"How am I supposed to live without you" med Michael Bolton (Ja, ja, jag vet inte)
"How will I know" med Whitney Houston (Efter lång eftertanke av Daniel)

Ska lyssna på det här tror jag. Men känner man Daniel rätt så är det väl troligen nåt R'n B tjafs som vanligt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©