Statens järnvägar = Sena tider?

Får för det första ursäkta med min frånvaro de senaste dagarna. Stressiga dagar föder dåligt med tid.
Jag lovar att jag ska bli bättre.

Statens järnvägar = Sena järnvägar?
Jäkla Sj. Man blir alltid försenad vad man än gör. Förra gången väntade jag två timmar för länge. Och det bästa var ju att man fick stå i kylan och vänta efterssom tåget med femminuters mellanrum klargjorde att man fick vänta fem minuter till. Så höll det på i ungefär 40 minuter. Det var kallt och rått och mörkt.
Jättekul, sa jag till min olyckskompis bredvid med en viss ironi i rösten.
Hon höll med.
Såklart.
När tåget väl kom så kunde vi i alla fall inte åka. För då var det fel på tåget och de var tvungna att hämta ett nytt lok i Hallsberg. Vi var i örebro…
Så vi satt där på tåget ett bra tag. Inte förän klockan 01 var jag hemma och då skulle jag upp och jobba dagen efter klockan 08.
Värdelöst.
Idag hade jag inte riktigt samma otur, men femminuters förseningar kan ställa till mycket också. Som tur var har jag klarat dagens förseningar prickfritt. För SJ är förseningar oförlåtligt. De ska vara i tid.
SÅ är det bara.

Dagens matintag:
Fil med diverse frön
Fem mackor
En flaska juice
En kopp te
En bakelse
Grönsakssoppa (mamma ger mig mat, bra att komma hem ibland)
Hemlagat bröd (Hur mycket har jag tappat räkningen på)
ett glas vatten

Dagens låtlista:
Summer of 69 med Bryan Adams (Bryan Adams har ju en fantastisk skön röst)
Sanna från Min sanna identitet (Ja, man måste ju lära sig sina låtar.)
Oh, vilken härlig dag med Jill Johnson (Alltså, det är en trevlig låt ändå)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©