Mitt jag + nuet och då

tisdag 4/4-06

En vanlig dag, kan den bli mer vanlig än vad den redan är?
Idag var visserligen inte en sån dag.
Jag vet inte varför. Det började vanligt. Det kändes vanligt.
Dagen började, klockan 07.55 gick jag och William (min rumsockupant sen kvällen innan) upp och åt frukost. Duschen uteblev, det var väl därför dagen inte kändes som vanligt.
Jag behöver min dusch. Jag duschar alltid klockan 07.30 och så är det med det. Men jag orkade inte det idag.
Orka liksom?
Men det ledde till att jag kände mig smått äcklig hela dagen.
Inte gilla det.
Hur klarar folk av det?
Många här brukar ju faktiskt strunta i duschen varannan dag.
Eller?
Suck, kollektiv är ju fint. Själv vill jag ha en egen lägenhet med eget kök och egen ytterdörr så att bara jag kan bestämma om den ska vara öppen eller inte, och om värmen ska vara på högsta eller inte.
Japp, det är så mitt perfekta egen-lägenhets-liv ska vara.

Nu har jag en stor madrass liggande på golvet också.
Den tar upp en massa plats. Egentligen borde dom jag erbjuder sovplats ta bort sina saker efter sig. Men men, får väl ta hand om det senare.
Eller orka.
Dagens boktips förresten (Ifall ni inte har något vettigare att göra med era liv vill säga), läs Freja-Idun-Saga-böckerna av Johanne Hildebrandt. Är inne på att läsa om Freja boken för tillfället (För jag har inte något bättre att göra med mitt liv, så jag läser böcker två gånger), och den är ju ganska bra.
Okej, den är skitbra.

Vad var det nu jag skulle prata om?
Just det, en vanlig dag. Tja, egentligen var det väl en vanlig dag.
Idag alltså.
En lektion. Sen kammarkör. Jag avskyr verkligen kammarkören. Jag menar, varför skulle jag ha en aning om hur Johannespassionen ska sjungas? Och den andra frågan är ”Varför skulle jag VILJA göra det?”
Klassisk sång i all ära, men nej, nej, det passar inte mej.
Jag klarar inte av det.
Därför bryr jag mig inte om det sådär jättemycket vilket resulterar i att jag inte kan den perfekt efterssom jag inte bryr mig om att öva på den (Istället läser jag ut böcker två gånger, och övar på andra låtar jag redan kan.).
Jaja. Får se om det blir någon bra konsert på söndag.
Jag får väl försöka öva lite ändå.

Dagens matintag:
En skål fil + diverse frön
Fyra koppar te (jaja, jag ska dra ner på teét)
Tre macka
Två bullar
Nån gryta med quorn och kikärtor
Två glas vatten
Två knäckemackor
Sojakorv
Makaroner
En sharonfrukt
En avokado
En clementin (värdelöst namn på en frukt, varför inte bara ”liten apelsin?”)
Ett äpple

Dagens låtar:
”Me” från ”Martin Guerre” (Söta Benoit sjunger. Jag blir glad helt enkelt)
”Åt samma håll” av Lars Winnerbäck (För att man känner igen sig)
”Av längtan till dig” med Åsa Jinder (Därför att jag önskar att jag var kär)

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©