Money makes the world go around


Sitter här och tittar på min fina termosmugg. Ni kan se en fin bild på den. I min kreativa anda har jag lekt med fotoshop, och ja... enkelt kanske, men kul var det. Och det blev kul också.

Idag har jag jobbat och det vill säga inte gjort något kreativt eller skapande eller livgivande. Bara tråkigt.
Men det finns alltid en rolig sak med det. Man får pengar.
Ja, jag erkänner. Jag behöver pengar.
som alla ni andra.
JAg är i stort behov av pengar alltid, jämt, närsomhelst.
Längtar efter den dag (Som troligen aldrig infinner sig) som jag slipper bry mig om pengar och kan köpa vad jag vill. Eller åtminstone större del av det jag vill. Att kunna säga "jag betalar" till bartendern när man själv och 7 vänner ska beställa drinkar. för att få vara lite generös ibland. Och inte känna mig snål.
För det gör jag faktiskt ibland.
Men den dagen, kära vänner, får ni vänta länge på. Kanske när jag vinner på lotto kan jag göra det. om jag vinner en sådär 25 000 kr i månaden i 25 år. (Gud vad jag skulle vilja vinna det)
då skulle man ju ha betalad lön för ingenting.
vad kul det vore.
Vad skönt det vore.
Att äntligen få koppla av.
För visst känns det så ibland? Att man aldrig hinner koppla av. Att man aldrig kan det för det är ständigt något man oroar sig för. Inte för att jag vet om det skulle hjälpa med lite pengar men det skulle sannerligen hjälpa lite.
säkert mycket.
men inte allt.
Dagens matintag:
Knäckebröd... 3 kanske.
två skorpor
ett glas nyponsoppa
3 koppar te
2 quornfileér med tunnbröd
läsk
potatispannkaka med lingon
en halv kiwi
2 bullar

Dagens låtlista:
Jag har lyssnat på hela min Mp3 idag bara för att ha något att lyssna på idag på jobbet. Urvalen är:
His work and nothing more från Jekyll and Hyde
Summer of 69 (Vad heter han nu igen?)
Coming home med Cinderella

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©