Cosmopolitans och Cabaret

I skrivande stund befinner jag mig i Stochkholm hemma hos Jeppe och Frida. (Min bror och hans fästmö för övrigt) Idag är en speciell dag, efterssom jag fyller 20 idag.
Jag vaknade imorse av att den jäkla telefonen ringde. Jag hade som tur var stängt av den dagen innan och det var jag glad över, för när jag satte igång den började den pipa i högan sky. (Det var ett nytt sätt att skriva på)
Det var gratulationer hit och dit.
Trevligt.
En kort stund senare kom Jeppe och Frida in och sjöng för mig.
Det var länge sen någon sjöng för mig på min födelsedag. Jag kan inte minnas när det var senast. Kanske i nian på högstadiet. Efter det har jag aldrig varit hemma på min födelsedag. De gav mig en present för övrigt. Jag ska väl itne avslöja vad det var efterssom Frida inte har fått sin ännu. Men jag kan avslöja att hon kommer bli glad och mamma kommer att skratta ansträngt och säga "jaha...".

Gårdagen var varm. Vi var på Cabaret med klassen. Grejen med dethär var att vi kunde handla vad vi ville i baren, det var ingen vanlig "gå på musikal"grej, det var cabaret med drinkar och skratt. Jag och Rebecca köpte varsin Cosmopolitan för att vara lite inne och coola. Ja, och så hade vi ju aldrig testat cosmopolitan förut.
Jag kände mig som att jag var på en coctailfest ett tag.

Föreställningen var bra, men inte så bra som den kunde ha varit.
Den enda som lyste var Peter Jöback.
Det var han som var stjärnan. Övriga var okej, fastän rösterna svajade lite och ljudet var för högt. Ja, på en musikal ska det vara lägre.

Men men, det var bra i övrigt. Jag ska strax ge mig av igen, och lämna Liljeholmen för att ta en snabb vända på stan (Ja, eller halvsnabb) och sen åka hem.
Jag ska också försöka hinna träffa Rebecca och Line och Erika innan de åker. Line och Rebecca är väl kvar ett bra tag. Erika åker vid lunch. I must be there.
Ciao!

3 kommentarer:

Line | 8:00 em

Himla Elin. Jag drack väl också Cosmopolitan.
Idag är det Valborg och jag har inget att göra. Bara för att du och Rebecca inte är i Ransäter.
Läs min blogg, för jag har äntligen ett nytt inlägg. Tjoho. Eller ja, typ kul. Eller i vilket fall. Typ, läs om du vill.
Puss och kram och kyss på lilltån!

Line | 8:04 em

Elin, du har snott upplägget ju, från din himla knasiga bok.
Ville bara säga det. Mig lurar man inte.
Lööööv!

Line | 6:03 em

Elin kolla!

http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=249

Tjoho!

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©