Jag har bestämt mig

Nu har jag bestämt mig.
I år ska det bli annorlunda.
Jag har aldrig varit den som är intresserad av politik. Jag lutar mig helst tillbaka och tänker på något annat när ämnet tas upp.
men nu ska det bli ändring.
Med den enormt stora skaran förstagångsväljare som Sverige har i år så har de Rödgröna fått stort stöd.
Det gläder mig, på något sätt. jag har alltid varit en miljöpartist, i alla fall när jag utgår från det lilla jag kan om de olika partierna. Det bestämde jag dock enbart eftersom jag tyckte att socialpartiet var för tråkigt.
Det tycker jag inte nu, efter att moderaterna eller snarare Alliansen fick majoritet 2006.
Jag tycker att det behövs en förändring.
Även om stödet är starkt för Fredrik Reinfeldt som person så tror jag att det kan hända saker om folk, och speciellt de som röstar första gången, gör informerade val.
I en av de senaste opinionsundersökningarna ser det bra ut för de Rödgröna, men det är väl klart att det kan hända mycket fram till valet. Det är ju ett tag kvar.
Men vi kan ju hoppas åt det hållet.

Edit: Uppenbarligen är det inte okej att ha en egen åsikt om spelet Rapeplay.
Jag vill inte ha ett krig på min kommentarsida, så nu tar jag bort inlägget.
Inlägget fanns tidigare att läsa nedan.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©