Nu är klockan slagen, men politik är viktigt!

Det är dags att gå och lägga sig nu.
Klockan är över halv 2 på natten och här sitter jag och funderar på de svenska partiernas ideologier och ståndpunkter.
Wikipedia skriver såklart massor, Men hur ska jag nånsin veta vad som är sant och inte? Tyvärr är det ju inte det bästa att läsa om man vill ha en bra källa.

Det är ta mig fan inte lätt att ta reda på allt om dagens partier så att man kan göra ett vettigt beslut när valet äntligen kommer.
Och inte hjälper det att den sittande regeringen har högre förtroende bland väljarna än de rödgröna.
Jag är personligen hyfsat röd, och tänker där stanna. Jag är ingen blockbytare, även om det har blivit vanligare nu, när partiernas ledare utåt har blivit viktigare än någonsin tidigare.

Miljöpartiet går som sagt tidigare snabbt framåt. Värnandet om miljön är viktigt, det inser allt fler idag. Och det sägs även att det är miljöpartiet som håller uppe siffrorna för de rödgröna. Vem hade trott det för tio-tjugo år sen när miljöpartiet låg nära 4% gränsen? det är ju där som sverigedemokraterna ligger och sniffar nu.

Men i allt snack om miljö gör regeringen något märkligt. Deras politik värnar inte om natur och miljö. Tvärt om så tycker regeringen, enligt TT, att det är bättre att värna om virkesproduktionen. Det får tyvärr skogen och naturen lida för.
Det är tråkigt när sånt kommer fram. Personligen vill jag alltid framhålla att naturen är det viktigaste av allt. Utan den har vi inget jordklot mer. Och vad ska vi då med politik till?

2 kommentarer:

Razmatazuz | 3:57 em

Ack så sant! Dessutom handlar det inte enbart om miljöpolitik på inrikespolitisk nivå utan även utrikespolitisk. Vi måste bli en högre röst i världen när det gäller miljöpolitiken. Vi behöver också bli en starkare röst i världen då det gäller kampen mot vapenexport och vi måste kämpa hårdare för nedrustning av både kärnvapen och andra typer av vapen.

Björn | 5:21 em

Klokt där.

Jag har inte alls bestämt mig för vad jag ska rösta än.. Men jag vet att det inte kommer bli V,S,SD eller KD.

MP är sen stark kandidat då jag tycker de har en trovärdig politik och idag har språkrör som känns som människor. :)

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©