Taskig rubrik, Aftonbladet!

En kille har kommit på ett nytt sätt för att få bort porrbilder på främst communitys.
den här manicken ska uppenbarligen då granska alla bilderna på hemsidan och ta bort de stötande bilderna, och skicka de tveksamma till manuell granskning.
Underbart, Facebook.com är givetvis i behov av detta. Det tråkiga är ju att det lätt blir så, att olämpliga bilder kommer upp på communitys och sidor som youtube, eftersom det är användarna själva som laddar upp bilder. Många unga använder dock dessa sajter varje dag och ska inte behöva utsättas för sån skit. Förresten vill inte jag utsättas för det heller

Har det inte funnits något som klarat av det här tidigare?
Jo, det vill jag väl egentligen säga att det har funnits liknande program. Men det här ska tydligen vara något extra.

Det enda tråkiga med artikeln är inte E24.se:s fel. det är Aftonbladets. På Aftonbladets sida står det stort

"Han vill stoppa dina bilder på Facebook"

med en bild på mannen som har gjort programmet.
Mina bilder? Varför skulle han vilja stoppa just mina bilder?
Vad är det för fel på mina bilder?

Korkad rubrik med syftningsfel. Den kanske man skulle visa för ordpolislärarna i Journalistik?

1 kommentarer:

Frida | 11:48 em

Jag tycker ändå att det är lite kul. Men man kanske inte får skriva "porr" på aftonbladet?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©