Talang 2010 börjar intressant

Talang har jag aldrig följt. Men imorse hade jag inget att göra medan jag testade en ansiktsmask som jag hade köpt i veckan.
TV4play finns ju som tur är, så både jag och sambon satte oss ner framför datorn och tittade.
Reginald från New Orleans som trollade, herregud vad jag inte förstår det numret men herregud vad bra han var! Jag tittar om och om igen men förstår inte mycket.
Jag älskar trolleri, när det är bra i alla fall. Det var han.

Sen hade vi ju Operakillen Freddy som tog hela Talangjuryn med storm. Redigerarna på TV4 hade gjort ett snyggt jobb med att framställa honom som Sveriges egen Susan Boyle som blev ett världsfenomen 2009. In på Englands talangscen kom hon, alla trodde hon var skit. Det var hon inte. Tyvärr är hon inte lika bra som sin förebild Elaine Paige, som tyvärr blev väldigt uppenbart i det länkade klippet. Men sjunga, det kunde hon i alla fall.
Freddy är däremot fantastisk. Och klippningen av filmen i programmet kom verkligen till hans fördel. Framställningen av honom gör att man inte ens sympatiserar med honom från början som tittare. men då blir det bara än mer fantastiskt när han väl börjar sjunga. Och jag är inte ensam om att gilla detta. I Aftonbladet framställs han som Sveriges Paul Potts. För er som inte vet vem Paul Potts är (det visste faktiskt inte jag heller) så var han också med i Talang, dock inte i Sverige utan i USA. Han var en mobiltelefonförsäljare som blev känd på sin operasång.

Kanske får vi se det hända i Sverige också med undersköterskan Freddy?


Bilden är lånad av Aftonbladet.

1 kommentarer:

Anonym | 7:43 em

Paul Potts vann Britain´s got talent 2009

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©