Klackskodamen

Lär er gå i klackskor, kvinnor! Det är inte ens svårt!
Det krävs bara lite övning. Så snälla, testa att gå lite hemma först istället för att skämma ut er på stan, eller ännu värre, på en verktygsaffär (där jag råkar arbeta) där nästan bara män handlar. Jag lovar att man blir uttittad. Så why???

Igår hjälpte jag faktiskt en sådan kvinna. Svartklädd kom hon in, såg ganska högdragen ut och tittade snorkigt på mig när hon frågade om nån dammsugarpåse. Jag gav henne en snabb blick och började gå ner mot avdelningen där dessa skulle finnas, och bad henne följa med mig.
Först då hörde jag det märkliga klackandet bakom mig. Jag sa inget då, utan fortsatte rakt framåt.
Vi hittade dammsugarpåsare och vände tillbaka. Då gick hon framför mig, och jag kunde tydligt se hennes svarta stilettklackstövlar (som visserligen var mycket låga) och förstod att det var det som lät.
Hon såg nämligen ut som om hon inte kunde böja på benen.
Hon stapplade fram.
Kanske hade hon ont. Men då ska hon fan inte gå runt i dom.
Suck.

Nu måste jag snabbstäda. Annars blir det inte nådigt senare.
Gah.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©