Låt falla som en död

Jag har min egen väg att gå. Skitsamma vilket håll,
det må va svårt men vad gör man drömmen förlagt sin roll...

Varför måste jag förstå vad jag gör?
Jag orkar inte med skräpet med högskolan. Det är inte min grej.
Jag vill bara bort och gömma mig nånstans, tillbaka till helgens underbara timmar.
De stunderna var värda all denna ångest för imorgon.

För jag har ingen aning om vad jag ska göra med mig själv för imorgon.
jag kommer troligen att skämma ut mig.

Inte för att jag inte pluggat.

Utan för att jag inte fattar vad jag ska göra.
Jag må vara knäpp.

Men vad ska jag göra?

Kan du hälsa dom där hemma att jag inte kommer hem?
Det är något som är gjort som inte går att fly undan.
Jag måste fokusera, detta måste få ett slut...
Vad ska jag ta mig till??
Syster yster... ibland behöver jag dig också.
Om det bara kunde få vara s att sommaren aldrig tog slut.
Det känns faktiskt inte som att sommaren är slut.
Trots att vädret har blivit vinter.
Fast för mig är det evig sommar. På vissa stadier.
Och jag kommer nog inte att fatta att hösten är här, förän det börjar snöa.
Det är bara att ställa frågan till mig själv... Eller frågorna.
Vad är det för fel?
Vad är det säger till mig?
Vad vill du mer?
Du har ju allt och lite till.
Så dumt. Du vet ju vad det är som är fel.
Du passar inte in den där världen. Hitta ett praktiskt jobb som du älskar.
För vad bryr vi oss om att du jobbar med något som ger pengar,allt du vill ha är ju ett lyckligt stereotypliv eller vadå?
Nejnej, men något som du tycker om. Du lever väl bara en 70-80 år till.
Att inte vara rädd, det är dygd.
Det där du söker varje dag, finns det på riktigt?
Hitta något du tror på.
Tänk över dina val nu...
Det kommer börja snöa....

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©