Spahelgen är slut

Jaha, då var min sköna avslappningshelg slut för den här gången.
Nu sitter jag i lobbyn, med välmanikyrerade naglar (för en gångs skull) och känner mig renare än någonsin. Håret är otvättat kanske, men det har ju varit i vatten hela tiden, (och efter att jag sprejat det med saltvattenspray så är det görsnyggt ((Obs! Värmländsk slang för riktigt snyggt)) så det är nog bra.)

Men nu är vi på väg hem. Mamma vill åka. Så jag lämnar denna harmoniska plats (jag har säkerligen blivit hjärntvättad härute, och nej, min röst är fortfarande äckligt hes) och dra hemåt.
Tre timmars körning väntar oss.
Jaja.
Det har vi varit med om förr.

Jag fruktar att min röst kommer att stanna så här. Jag minns inte hur jag låter längre.

Jaja, kanske inte. Men ändå.

Suck.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©