Maisha

Kan inte slita mig från min underbara älskade pojkvän. Har tillbringat varje dag med honom nu i ett par dar, trots att klanten har väckt mig klockan 6 varje morgon. Nej just det, klockan 5, för han vill ligga och "snooza" i en timme.
(Ja förlåt att jag kallar dig för klant)

Vi har tillbringat tid med Kenellie, (Dvs Ken och Annelie, som så fint använder vårt smeknamn, Emilin) och det har varit roligt.
Vi har sett på RENT till Emils stora förtret.
Och jag ligger efter med mitt skolarbete, efterssom ingen tjatar på mig att göra det.
Ja, det är rätt, jag skyller på andra.
Det har jag alltid gjort.

Okej, förlåt.

Jag saknar Rolling. Mina trogna följeslagare dit är numera borta med vinden.
Och jag har aldrig tid att prata med Frida.
Och Daniel ringer inte.
Inte för att jag ringer honom, men jag har nada pengar på mobilen. Dom har tagit slut.
Av nån märklig anledning.

Ikväll ska vi iväg på spelafton och sen, troligen inte men vi kan ju bli iväglurade på Alternight, det sista någonsin.
Annars åker vi väl hem, med tanke på att Emil är fruktansvärt förkyld.
Och jag... njae, jag mår fint. Idag iallafall, men saken är ju den att jag kan inte hålla händerna ifrån honom någon längre stund.

Om lyckan var beständig. skulle den vara lycklig då? Den frågan har jag ställt till en kille som nickade lyckligt. Buddhismen kanske inte är helt fel trots allt. Fast jag kan inte tro på det. Jag har för många frågor.

Och nu sträckte sig Emil efter papper igen.
Stackarn är snuvig.
Och klagar på att eldoradopapper är som sandpapper.
Älskling, du skulle ju köpa annat.
Okej, spelafton var grejen.
Vi är på väg.

Då kommer min älskling snart att märka att förkylning faktiskt försvinner med lite alkohol.
Fast man blir lättare stupfull... var det inte jag som var förkyld när jag spydde ner Kims skor??
Hmm, det scenariot ska vi inte ta upp igen, varför återgår jag alltid till det?
Men hur som helst, alkohol rår på allt.
Själv ska jag inte dricka. Jag tänkte köra bilen hem.
Haha.
Får se hur det blir. Men så är planen.

Och övertexten... Frida, du vet vad det betyder. Den enda jag vet som kan ett ord swahili. Plus mig själv.

1 kommentarer:

Frida T | 11:24 em

Liv, darling Liv!

Livet alltså. Förresten. KIMS skor. inte Kens. KIMS.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©