Så gör hon ett nytt försök igen

Så gör hon ett nytt försök att verka kulturell.
Att verka lite förmer än alla andra.
Att vara lite annorlunda.

Men det klarar hon inte. Se bara så hon fryser av glansen.
Se bara på hennes trötta ögon som sovit i fem timmar inatt, enbart för att hon skulle läsa en tidning innan hon gick och la sig.
Och för att hon inte kunde bestämma sig om hon skulle våga sms:a sin pojkvän och säga godnatt.
Klockan var mycket.

Klockan fyra (en och en halv timme efter att vi var hemma) gjorde jag ett allvarligt försök att sova.
Innan dess kändes det lönlöst.

Minns kvällen, den var riktigt rolig faktiskt. Trots att man kände sig lite ensam.
Frida och jag hade egentligen pratat om att gå ut bara vi, men sen skulle ju de andra med också.
Inget fel i det, jag gillar Johan och Pierre, men jag hade sett fram emot att bara gå ut med Frida.
Och dansa i Schlagerbaren.
Menmen.
Det blir väl fler chanser.
Bara inte den här månaden.

Jaja.
Jag måste snygga till mig lite. Kanske smeta på lite dermalogicakräm så att jag får en någorlunda trevlig ton i ansiktet.
Jag tror det vore smart.
Jag skulle vilja vaxa benen. Problemet är att det är rätt jobbigt, plus att jag mistänker att jag kommer dö av smärtan. Jag känner inte för det just nu.
dessutom är inte min ben så håriga.
Men ändå.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©