Roadtrip Södertälje

Ett tag sen sist, kanske. Men ändå.
I söndags åkte jag, Emil, Frida och Johan till Nynäshamn för att lämna av Frida.
Nu skulle hon alltså åka tillbaka till gotland, igen.
Vem vet när hon kommer tillbaka, var det enda jag tänkte.
Men jag gladdes åt att slippa åka själv med Frida till nynäshamn och lämna av henne där, det hade känts lite väl... sentimentalt på nåt vis.
Därför var jag glad att ha både Johan och Emil med mig.

De var glada, de fick ju köra bilen.
Haha.

Vi hade en trevlig tur ner till Nynäs, och inte förän vid åttasnåret vände vi tillbaka mot Eskilstuna. När vi kom fram till Södertälje, tänkte vi stanna och äta. Team EJE, som jag kallar oss. Nej, okej.
Lite otippat hamnade vi på McDonalds.
Jippi... Inte allt för roligt.
Jag åt lite pommes frites och Emil surade över att han avskyr mcDonalds. Sen så köpte han ändå pommes frites och en cola och till och med en cheeseburger.
Haha.
Johan köpte nåt mataktigt med fisk.
Det var troligen inte gott, McDonalds södertälje var inget bra helt enkelt.

MEN.

Vi gav oss av, vidare mot nya äventyr.
Det vill säga, Wayne's Coffee in Södertälje.
Okej, jag gillar inte Wayne's Coffee i Södertälje. Det var värdelöst.
Kaffet var för starkt, Teet för svagt och kokosbollen smakade konstigt.
Menmen.
Det var kul att sitta där och prata iallafall klockan tio på kvällen, om inget viktigt.

En "roadtrip" som jag tror att jag behövde faktiskt.
Fast dagen efter fick jag surt betala tillbaka, för jag skulle upp tidigt som sjutton för att jobba på IP industripartner.
och jag var halvdöd.
Ska jobba där imorgon också.
Gah. Jag kommer att dö.

Jaja, bilderna iallafall.
Högst upp sitter Johan och kör. Han är mycket koncentrerad, möjligen eftersom hela vägen var täckt av dimma. I mitten ser vi Emil, som han ser ut mest. Totalt nollställd. Haha. Skojar bara.
Längst ner har vi mig, inte speciellt vacker bild på mig, men what the hell. Jag ser totalt puckad ut. Men jag har ju inte så mycket för mig, bara utövar den min jag kan mest, Dvs puta med läpparna och blåsa upp kinderna och se allmänt störd ut.

2 kommentarer:

Frida T | 10:14 em

Sen kan du ju gärna skriva nåt som man kan kommentera också...

TRevlig roadtrip...synd att vi redan avhandlat den på telefon.
Är du säker på att du inte hellre vill ha ett helgonmeddelande?

Frida T | 10:14 em

Sen kan du ju gärna skriva nåt som man kan kommentera också...

TRevlig roadtrip...synd att vi redan avhandlat den på telefon.
Är du säker på att du inte hellre vill ha ett helgonmeddelande?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©