Minuter och sekunder


"Du är känd för så mycket men av alldeles för få, din längtan lever kort.
en telefon som aldrig ringer men du vakar där ändå när dagen dragit bort"


Så sitter jag här igen, vid min kära dator och en vemodig sång i högtalarna.
Tänk på mig när du sätter på tv:n ikväll. För som en tv kan jag flimra när ingen tittar på.
Visst undrar jag hur allt kommer att bli. Men ring mig och håll om mig hårt. det är allt som betyder något.

Du, om du saknar mig ibland så kan du släcka alla lampor för jag finns nånstans i mörkret.




Minuter och sekunder spelar inte längre roll. Du har glömt meningslösa slag.Förlåten av en ursäkt som aldrig riktigt kom, för en tanke lika feg som jag.

Okej, okej, jag pluggar.

Kapitel 10-11. Samhällsvetenskaplig metod. Johannessen & Tufte. kapitel 1,3,8,9 och 14. Rapporter och uppsatser. Backman. Kapitel 10-11. Samhällsvetenskaplig metod. Johannessen & Tufte. kapitel 1,3,8,9 och 14. Rapporter och uppsatser. Backman. Kapitel 10-11. Samhällsvetenskaplig metod. Johannessen & Tufte. kapitel 1,3,8,9 och 14. Rapporter och uppsatser. Backman. Kapitel 10-11. Samhällsvetenskaplig metod. Johannessen & Tufte. kapitel 1,3,8,9 och 14. Rapporter och uppsatser. Backman.

Minuter och sekunder spelar inte längre roll...

Det går ju fint det här. Lika fint som för den franska kungafamiljen under den franska revolutionen. Nåt om Marie-Antoinettes parfym var det som avslöjade dem. tydligen var den alldeles för exklusiv. No shit. troligen rätt mycket arsenik.

Minuter och sekunder spelar inte längre roll...
Som jag trodde då. Lika bra som alltid. Hoppet finns alltid kvar. Tyvärr är jag alldeles för omotiverad för det här. Tack ni som bryr er. Tack ni som ringer mig och frågar hur jag mår. Jag älskar er mer än ni anar. tyvärr finns det bara ett svar på era frågor. Detta: Jag avskyr att gå på högskola. Jag slutar fortast möjligt. (Jag vill egentligen lära mig det här sättet att plugga. tyvärr är jag inget bra på det.)

Sommaren har slukat mitt mod.
Du kan väl ringa mig ibland. Jag pratar gärna sönder alla trista nätter...

Godnatt dystra fristad. Jag ska skriva och plugga för livets lust. Som jag vet att jag inte kommer att göra.
Men jag ska fan försöka. Inte bara för min skull.
För ni som tror på mig. För ni som finns där för mig när mörkret faller, det är ni som är de riktiga.

1 kommentarer:

Frida T | 7:29 em

Du kommer att få höra den låten när jag kommer hem.
och lära dig rörelserna. Jag lovar, den fastnar som flundror i ett flundrenät på Sturkö en RIKTIGT bra säsong. (alltså inte som det brukar. En bra säsong med typ hundra fiskar)

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©