Rent som glas

När jag vaknade imorse kände jag mig ganska tom inombords. Men inte på grund av rådande situation.
Snarare på grund av att jag visste att jag aldrig ville tillbaka till den där pedagogikkursen, men samtidigt visste jag att jag var tvungen att gå dit snart, om inte idag, så nästa vecka.
Men jag vägrade gå dit.
Så jag gick inte.
Jag kanske missade nåt. Jag kan inte bry mig mindre.

"Jag sa: Nu kan jag rensa ur, nu spelar ingenting nån roll,
nu kan det blåsa vart det vill, för nu är allt tillbaks på noll.
Och här får allting börja om, nu får jag se vad jag förträngt,
jag bör nog passa mig för dom, som aldrig gjort vad dom har tänkt.
För jag vill aldrig bli en sån, så jag har lärt mig det igen.
Visst kan det passa nån, men inte mig och inte än"
Så nu är livet kanske tillbaka på sin rätta plats igen.
Känner en stark längtan efter glass.
Eller nåt helt enkelt. Men det är smått kallt i rummet, och jag har ingen aning om hur man sätter igång värmen.
Jag har heller ingen anledning att göra det. Jag menar, varför?
Lite kyla klarar alla av.
Så klockan är 14.35 och jag har inte gjort så mycket vettigt alls förutom at jag släpade mig ner till skolan en halvtimme för att träffa min s.k grupp som ska göra ett grupparbete. Det är nämligen så att vi har skrivit ett gruppkontrakt som binder mig till att gå dit. Missförstå mig inte, det är en helt okej grupp, bättre än någon annan grupp jag haft i skolan.
Men jag är nere nu, och jag vill aldrig träffa botten.
"Det är väl rätt okej, vi är nog alla ganska lika.
Det finns dom som tror på Gud, och dom som ägnar sig åt spel.
Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel"

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©